
Vademecum kompetentnej obsługi klienta laboratorium wodno-ściekowego.(MA-39)
Termin szkolenia:
18 października 2023, godz. 08:00-15:00

Celem niniejszego szkolenia jest przedstawienie kompleksowego podejścia do obsługi klienta Laboratorium badania wody i ścieków, gwarantującego szeroko pojętą satysfakcję klienta przy jednoczesnym spełnieniu wymagań stawianych laboratoriom przez normę PN-EN ISO/IEC 17025:2018, jak również przez mające zastosowanie przepisy prawa.
Poświęcimy uwagę poszczególnym elementom współpracy z klientami, od kluczowego etapu uzgodnienia warunków badania po wydanie czytelnych i rzetelnych wyników. Skupimy się na specyficznych wymaganiach i oczekiwaniach różnych grup klientów, rozłożymy na części problematyczne zagadnienia i omówimy przykłady „z życia wzięte”. Zastanowimy się, jak daleko może sięgać maksyma: „KLIENT-NASZ PAN”. Przyjrzymy się znaczeniu „miękkich kompetencji” personelu Laboratorium.
PROGRAM SZKOLENIA:
- uzgodnienie warunków badań – nie zawsze takie proste,
- bezstronność i poufność – warto o nich mówić,
- zarządzanie odstępstwami – ważny element systemu,
- sposób pobrania próbki – ścisła integracja z celem badania,
- badania „szyte na miarę” – pakiety dla klientów i wytyczne dla laboratorium:
- nowy odcinek sieci wodociągowej,
- prywatne studnie,
- reklamacje konsumentów dot. wody wodociągowej,
- dostawcy ścieków przemysłowych – laboratorium w podwójnej roli,
- przydomowe oczyszczalnie ścieków,
- skargi klientów – ryzyko czy szansa?
- interpretacja wyników badań – oczekiwana rola laboratorium,
- stwierdzanie zgodności z wymaganiami – trudne uzgodnienia z klientem,
- zewnętrzny dostawca usługi badawczej – jego badania – nasza odpowiedzialność
- sprawozdania z badań – zawartość, raporty cząstkowe, raporty z pobierania próbek