Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie szkolenia

Vademecum kompetentnej obsługi klienta laboratorium wodno-ściekowego.(MA-39)

Termin szkolenia:

18 października 2023, godz. 08:00-15:00

on-line
Zapisy

Zaproszenie VAT Oświadczenie

Celem niniejszego szkolenia jest przedstawienie kompleksowego podejścia do obsługi klienta Laboratorium badania wody i ścieków, gwarantującego szeroko pojętą satysfakcję klienta przy jednoczesnym spełnieniu wymagań stawianych laboratoriom przez normę PN-EN ISO/IEC 17025:2018, jak również przez mające zastosowanie przepisy prawa.

Poświęcimy uwagę poszczególnym elementom współpracy z klientami, od kluczowego etapu uzgodnienia warunków badania po wydanie czytelnych i rzetelnych wyników. Skupimy się na specyficznych wymaganiach i oczekiwaniach różnych grup klientów, rozłożymy na części problematyczne zagadnienia i omówimy przykłady „z życia wzięte”. Zastanowimy się, jak daleko może sięgać maksyma: „KLIENT-NASZ PAN”. Przyjrzymy się znaczeniu „miękkich kompetencji” personelu Laboratorium.

PROGRAM SZKOLENIA:

  • uzgodnienie warunków badań – nie zawsze takie proste,
  • bezstronność i poufność – warto o nich mówić,
  • zarządzanie odstępstwami – ważny element systemu,
  • sposób pobrania próbki – ścisła integracja z celem badania,
  • badania „szyte na miarę” – pakiety dla klientów i wytyczne dla laboratorium:
    • nowy odcinek sieci wodociągowej,
    • prywatne studnie,
    • reklamacje konsumentów dot. wody wodociągowej,
    • dostawcy ścieków przemysłowych – laboratorium w podwójnej roli,
    • przydomowe oczyszczalnie ścieków,
  • skargi klientów – ryzyko czy szansa? 
  • interpretacja wyników badań – oczekiwana rola laboratorium,
  • stwierdzanie zgodności z wymaganiami – trudne uzgodnienia z klientem,
  • zewnętrzny dostawca usługi badawczej – jego badania – nasza odpowiedzialność
  • sprawozdania z badań – zawartość, raporty cząstkowe, raporty z pobierania próbek